Behandlingar

Kvalitativ tandvård till rätt pris

Vi utför olika typer av behandlingar på Alpha Dental  i Hallonbergen från de vanligaste till avancerad kirurgi och tandimplantat, så att vi kan hjälpa dig med bla. a.  akuttandvård, tandundersökningar, lagningar, rotbehandlingar, kirurgiska ingrepp, tandimplantat, Invisalign (osynlig tandställning) och tandblekningen.

Du får alltid ett skriftligt kostnadsförslag efter den första undersökningen och har därför full översikt på din ekonomi. Har du frågor? Ring oss på 08-34 34 80

Trygg tandvård med patient i fokus

Vi lägger stor vikt på god patientbemötande och att behandlingarna skall vara så smärtfri som möjligt. Dessutom har vi lång erfarenhet av att behandla patienter med tandvårdsrädsla.

Patientens behov och önskemål är viktiga för oss, därför är patienten alltid i centrum och deltar aktivt i alla beslut under behandlingsprocessen. Vi har nöjda patienter från hela Storstockholmsområdet bla. a. Sundbyberg, Hallonbergen Rissne, Ursvik och Solna.

Smärtfri bedövning med Calaject®

Vi använder oss Calaject® som är ett datorstyrt apparat som används för att minska smärta och obehag vid bedövningsinjektioner i munnen. Fördelen är att säkerställa en smärtfri bedövningsupplevelse.

Calaject® är väldigt precis i sin bedövning och sprider sig inte till övriga delar av ansiktet så som kinder, läppar eller tunga. Detta gäller även vid bedövning i underkäken där samma resultat inte går att uppnå med vanlig bedövningsspruta. Du kan därför återgå direkt till vardagen efter behandlingen.

Välkommen att kontakta oss via formuläret nedan